ZPĚT NA VÝPIS POZIC
  • Manager in Transaction Advisory Services

    Ernst & Young, s.r.o.

    Praha
  • přidáno před 11 dny

EY je jednou z prvních poradenských firem, které otevřely své kanceláře ve střední a východní Evropě. V České republice působíme již od roku 1991. V současnosti máme přes 1 100 zaměstnanců, kteří pracují v našich kancelářích v Praze, Brně a Ostravě. Poskytujeme poradenské služby téměř dvěma tisícovkám českých i mezinárodních klientů. Pracujeme pro dvacet firem z české top 30 a pro všech pět největších bank v zemi. EY v České republice je součástí oblasti EMEIA, která byla v rámci firemní struktury vytvořena v roce 2008 a zahrnuje 87 poboček z Evropy, Blízkého východu, Indie a Afriky. Konkrétně jsme členem regionu CESA, tj. region zemí střední, východní a jihovýchodní Evropy a střední Asie. Jako součást mezinárodního týmu EY jsme připraveni poskytovat našim klientům poradenské služby té nejvyšší kvality, ať již působí v České republice, ve střední Evropě, nebo kdekoli jinde na světě.

We are looking for a Manager to join the Transaction Support team in the Transaction Advisory Division in our Prague office.


Job description:

The Transaction Support team, one of the five teams in the Transaction Advisory Services practice, aims to assist clients throughout the whole transaction process. Financial due diligence is the key element of the service, comprising of financial analysis of target companies to enable us to advise clients on issues affecting the purchase price or risks of the transaction. This work is typically a mix of fieldwork at the target company and office-based post fieldwork analysis and reporting writing. These projects are principally in the Czech Republic, although there are opportunities there for travel abroad. The Transaction Support team also provides assistance with strategic assessment, commercial due diligence, transaction management, and post-completion integration.


Responsibilities:


We require:

  • University degree (preferably in finance or accounting)
  • Proven experience in Transaction Services / due diligence (5 - 7 years)
  • Strong analytical skills
  • Strong client focus
  • Business acumen
  • Team player with the ability to build effective relationships at all levels 
  • Effective project and team management skills
  • MS Office – proficient user
  • Ability to perform effectively under pressure
  • Strong communication skills in Czech and English (oral and written); German language skills would be a plus

  • We offer:


    Starting date: Immediately / by agreement


    Odpovědět na tuto nabídku

    Životopis v PDF/DOC*